Junak M10
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Kilka Oldtimerbazarów wstecz kumpel dał mi namiary na firmę
On u nich dał do regeneracji szczęki hamulcowe do Junaka
Jest zadowolony
I dowiedziałem się że robią nowe tarcze sprzęgła i przekładki
Zamiast korka stosują materiał współczesny
Mówią że organiczny
Zobaczymy . W czwartek przyszła paczka z kompletem
Cena za kpl. 200 zeta
Wymieniać będę gdy moje tarcze się skończą
Dam znać co i jak
[ Dodano: 2017-04-10, 09:56 ]
Cisza w tym temacie ale. ..
Na SFM Junak kamrat wkleił link do bloga o regeneracji , naprawie zbiorników motocyklowych.
Gość jest miszcz w tej robocie
Wrazie potrzeby rozcina zbiornik , czyści, spawa
I jest prawie nówka
On u nich dał do regeneracji szczęki hamulcowe do Junaka
Jest zadowolony
I dowiedziałem się że robią nowe tarcze sprzęgła i przekładki
Zamiast korka stosują materiał współczesny
Mówią że organiczny
Zobaczymy . W czwartek przyszła paczka z kompletem
Cena za kpl. 200 zeta
Wymieniać będę gdy moje tarcze się skończą
Dam znać co i jak
[ Dodano: 2017-04-10, 09:56 ]
Cisza w tym temacie ale. ..
Na SFM Junak kamrat wkleił link do bloga o regeneracji , naprawie zbiorników motocyklowych.
Gość jest miszcz w tej robocie
Wrazie potrzeby rozcina zbiornik , czyści, spawa
I jest prawie nówka
motomania na luzie
Ale cudujesz, ja sam regenerowałem hamulce, kleiłem jakimś super duper klejem dwuskładnikowym do hamulców, gdyż kiedyś mi się oberwały z Poxipolu. Poza klejeniem te same nitowałem, gdyż same nitowane też mi się kiedyś urwały. Sprzęgło regenerowałem korkami z butelek i gra. A co do baku, to kiedyś Junak wywalił mi się na filar w garażu. W efekcie bak był do klepania od środka. Ale od czego Suchy ma łeb?! Stwierdziłem, że najlepiej go wyprostować ciśnieniem. Nalałem do środka wody i podłączyłem pompkę do opon. Zbiornik faktycznie zmienił kształt, ale nie w planowany sposób i popuścił na spawach, więc woda zaczęła sikać po ścianach. Finalnie kupiłem inny bak i tyle.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
u mnie przyszedł czas.... żeby junak razem z syrenka miał swoj garaz
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Typowe pokolenie gimnazjum, wszytko tylko kupić, wymienić, a już coś samemu zrobić, to nie...
http://www.junak.comuv.com/napr_moto/na ... _spis.html
,,Korkowe wkładki cierne tarcz sprzęgłowych wymieniamy wówczas, jeżeli są one znacznie obluzowane w tarczach, jeśli są zwęglone lub zużyte na tyle, że wystają mniej niż 0,5—0,7 mm ponad tarczę. W razie braku oryginalnych wkładek można wykonać je z korka we własnym zakresie. Korek mielony i prasowany nie nadaje się do tego celu. Wycina się wówczas ostrym szewskim nożem ze zwykłego, możliwie mało porowatego korka wkładki o wymiarach około 2—3 mm większych od wymiarów otworów w tarczy oraz o grubości o około 4—6 mm większej od grubości tarcz sprzęgłowych.
Wycięte wkładki należy zagotować w wodzie tak, aby dobrze zmiękły. Dadzą się wówczas łatwo założyć w otwory tarcz sprzęgłowych. Następnie tarcze z wkładkami korkowymi przekładamy stalowymi tarczami sprzęgłowymi i całość skręcamy w imadle na czas około 1 godz. Ściśnięte tak wkładki obsadzą się należycie w tarczach. Po przeschnięciu wkładek trzeba przeszli-fować je na płaskiej płycie z rozpiętym na niej papierem ściernym w taki sposób, aby grubość wszystkich wkładek w tarczy była jednakowa. Dopuszczalne odchyłki wymiarowe grubości tarczy z korkowymi wkładkami ciernymi wynoszą 0,2 mm."
Ja od siebie dodam, że sprzęgło suszyłem w piekarniku, bo nie chciało mi się czekać, aż samo wyschnie takie ściśnięte.
http://www.junak.comuv.com/napr_moto/na ... _spis.html
,,Korkowe wkładki cierne tarcz sprzęgłowych wymieniamy wówczas, jeżeli są one znacznie obluzowane w tarczach, jeśli są zwęglone lub zużyte na tyle, że wystają mniej niż 0,5—0,7 mm ponad tarczę. W razie braku oryginalnych wkładek można wykonać je z korka we własnym zakresie. Korek mielony i prasowany nie nadaje się do tego celu. Wycina się wówczas ostrym szewskim nożem ze zwykłego, możliwie mało porowatego korka wkładki o wymiarach około 2—3 mm większych od wymiarów otworów w tarczy oraz o grubości o około 4—6 mm większej od grubości tarcz sprzęgłowych.
Wycięte wkładki należy zagotować w wodzie tak, aby dobrze zmiękły. Dadzą się wówczas łatwo założyć w otwory tarcz sprzęgłowych. Następnie tarcze z wkładkami korkowymi przekładamy stalowymi tarczami sprzęgłowymi i całość skręcamy w imadle na czas około 1 godz. Ściśnięte tak wkładki obsadzą się należycie w tarczach. Po przeschnięciu wkładek trzeba przeszli-fować je na płaskiej płycie z rozpiętym na niej papierem ściernym w taki sposób, aby grubość wszystkich wkładek w tarczy była jednakowa. Dopuszczalne odchyłki wymiarowe grubości tarczy z korkowymi wkładkami ciernymi wynoszą 0,2 mm."
Ja od siebie dodam, że sprzęgło suszyłem w piekarniku, bo nie chciało mi się czekać, aż samo wyschnie takie ściśnięte.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
I to jest konkret.
A nie jakieś bla bla bla
[ Dodano: 2017-04-24, 19:52 ]
Ku przestrodze.
Bak był malowany Trzy razy i w sobotę stwierdziłem że trzeba go przepłukać bo co chwila mi rdza zatyka kranik.
Do obecnego tam litra benzyny dolałem litr ropy , wsypałem garść nakrętek M5.
I zaczęłam potrząsać, przewracać itd
Tak 30 minut
Gdy go opróżniałem przez wlew poza nakrętkami i rdzą wypadł mi kłąb gazety.
Ktoś zatkał nim wlew przy malowaniu i wpadło
A ja się zastanawiam co jest grane no bo paliwo jest , kranik czysty a nie leci
A nie jakieś bla bla bla
[ Dodano: 2017-04-24, 19:52 ]
Ku przestrodze.
Bak był malowany Trzy razy i w sobotę stwierdziłem że trzeba go przepłukać bo co chwila mi rdza zatyka kranik.
Do obecnego tam litra benzyny dolałem litr ropy , wsypałem garść nakrętek M5.
I zaczęłam potrząsać, przewracać itd
Tak 30 minut
Gdy go opróżniałem przez wlew poza nakrętkami i rdzą wypadł mi kłąb gazety.
Ktoś zatkał nim wlew przy malowaniu i wpadło
A ja się zastanawiam co jest grane no bo paliwo jest , kranik czysty a nie leci
motomania na luzie
Czesiu - oglądałeś mój filmik w wątku "Harley Davidson i Indian czasami" ?
Jak Ci się podobają wolne obroty tego HD ?
Jak Ci się podobają wolne obroty tego HD ?
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL