Wymiana elektryki w syrenie
Wymiana elektryki w syrenie
Witam,
Przed wakacjami w mojej pięknej 105l spaliła się wiązka elektryczna. W wakacje zabrakło i czasu i motywacji do naprawy usterki. Dorosłem jednak do decyzji iż wymienię całą instalację elektryczną oraz wstawię alternator. Mam więc ogromną prośbę jeśli ktoś byłby w stanie pokazać jakieś schematy instalacji itp itd. Od czego powinienem zacząć taką wymianę? Warto dodać że poprzedni właściciel zamontował do skarpety elektrycznie sterowane szyby.
Liczę na pomoc !
Przed wakacjami w mojej pięknej 105l spaliła się wiązka elektryczna. W wakacje zabrakło i czasu i motywacji do naprawy usterki. Dorosłem jednak do decyzji iż wymienię całą instalację elektryczną oraz wstawię alternator. Mam więc ogromną prośbę jeśli ktoś byłby w stanie pokazać jakieś schematy instalacji itp itd. Od czego powinienem zacząć taką wymianę? Warto dodać że poprzedni właściciel zamontował do skarpety elektrycznie sterowane szyby.
Liczę na pomoc !
Się gra się jak się nie ma to siema siema
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
Witam. schematy elektryki są bardzo fajnie opisane w książce pt:''Naprawa samochodów FSO Syrena'', autor: Zdzisław Glinka. Ja mam taką książkę z roku 1969 i są tam schematy z modelów 101-104 w nowszych wydaniach na pewno będą schematy ze 105 i 105L. ciekawe jak to z tymi szybami wyszło:) a tak z czystej ciekawości zapytam, dlaczego chcesz zamontować alternator???
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
PawelOlesno,
Alternator chcę wstawić ponieważ jest żywotniejszy od prądnicy. I nie tak kłopotliwy w eksploatacji; nie trzeba tak często wymieniać szczotek, te wirniki i łożyska (nie pamiętam - jak zwał tak zwał) się stosunkowo rzadziej zacierają.
Elektryczne szyby w skarpecie to fajny bajer, ten szpan w Mcdrivie
graba01,
Wielkie dzięki za schematy jakoś spróbuję się doczytać:)
W sobotę rozpoczynam pracę:) Ponawiam pytanie: od czego zacząć?
Alternator chcę wstawić ponieważ jest żywotniejszy od prądnicy. I nie tak kłopotliwy w eksploatacji; nie trzeba tak często wymieniać szczotek, te wirniki i łożyska (nie pamiętam - jak zwał tak zwał) się stosunkowo rzadziej zacierają.
Elektryczne szyby w skarpecie to fajny bajer, ten szpan w Mcdrivie
graba01,
Wielkie dzięki za schematy jakoś spróbuję się doczytać:)
W sobotę rozpoczynam pracę:) Ponawiam pytanie: od czego zacząć?
Się gra się jak się nie ma to siema siema
Tyle co czytałem na forum silnik od nagrzewnicy będzie chodził wolniej i coś jeszcze ale już nie pamiętamWojt pisze:Nic więcej nie trzeba.
Czy jest może alternator w którym można zmienić biegunowość z "-" na masie na "+" na masie?
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Trzeba , trzeba.Wojt pisze:Nic więcej nie trzeba.
... Ale niewiele:
Zmieniamy biegunowość wentylatorka nagrzewnicy, żeby dalej dmuchał i wycieraczek, bo mogą zacząć zatrzymywać się w innym miejscu.
To dwa silniki z magnesami zamiast stojana i kręciły by się w odwrotną stronę po zmianie biegunowości.
Ja założyłem alternator od renówki taki ze zintegrowanym regulatorem jak we wszystkich współczesnych wozach. Zero problemów eksploatacyjnych a przecież zawsze można wrócić do prądnicy jakbym miał kaprys.