tuleje zwrotnicy

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

będę teraz eksperymentował z toczeniem tulei z poliuretanu. Może jakaś seria pójdzie, jeśli będzie zainteresowanie.
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Będziesz robił cały komplet na syrenę ? :/
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Z doświadczenia powiem mierz każdy rodzaj. Bo wbrew pozorom inne są na resorze przednim, inne przy dolnych sworzniach a jeszcze inne przy wahaczach przy ramie. Nie porównywałem jakie są do tylnego resoru.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

chyba przesada....
Są dłuższe i krótsze silentbloki i maja pasować zarówno z przodu jak i do tyłu.
Różnice jakie czasem stwierdzacie pochodzą od syfiastego producenta, i dlatego czasem tak się wydaje.
W naturze, śruby które przechodzą przez nie (góra i dół przód) mają tylko gwint na swojej końcówce a nigdy na całej długości---to ostatnie bywa dlatego że już oryginalne były zmienione a ktoś nie miał oryginałów i wstawił co było pod ręką.
Sam temat był już wałkowany --nawet sprawa produkcji tych tulei, ale pewnie nie było chętnych za bardzo (kol. Mariusz coś chciał do swego sklepu ale nie wiem czy do końca to zrealizował).
Zawsze przestrzegałem przed zbyt idealnym pasowaniem tego elementu, a po drugie należy grubo smarować te śruby grafitowym smarem. Luzy tam zawsze są i tak ma być a pojazd sam się usztywnia dzięki rozbieżności kół przednich.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

"teada" nie zgodzę się z tobą. W mojej 104 śruby mocujące zwrotnicę do wahacza i do resoru są oryginalne z logo FSO. I jedna śruba ma średnicę na części nie gwintowanej 14 druga na to miast ma 15. Więc według twojej logiki sinenbloki powinny mieć średnicę otworu wewnętrznego 15 z lekkim haczykiem. Jeśli tak by zrobić będzie nadmierny luz. A otwory w wahaczu i w górnym sworzniu zwrotnicy są pasowne. Z kolei sinenbloki w wahaczu w miejscu mocowanie do ramy są sporo krótsze od sinenbloków omawianych wcześniej.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To wszystko było tu już wałkowane wiele razy, włącznie z prawidłową nazwą tulei.
Po pierwsze: to nie :stop sinenblok :stop tylko SILENTBLOK.
Po drugie:
W te tuleje, wg. katalogu i w fabrycznym realu, nie wchodzą zwykłe śruby tylko specjalne sworznie. Gwint co prawda mają normalny M14 ale średnice części niegwintowanej mają nienormalne bo powiększone (może i materiał jest lepszy, niewiadomo). W standardowej śrubie średnica niegwintowana zawsze jest taka sama jak rozmiar gwintu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gieroy wypada również Ciebie poprawić, bo napisałeś "silentblok", a na obrazku który podałeś jako przykład jest napisane "Silentbloc" :grinser
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

bo to było moje tłumaczenie z ang. na nasze :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Standardowa śruba pasuje do górnego sworznia(tulejka w resorze) Tam tulejka w środku ma 14mm.
Natomiast dolny sworzeń ma tulejkę 15mm z groszami i tam musi być oryginalna śruba, albo dotoczona od nowa.

Ja z braku tulejek 14mm do resora założyłem 15mm i rozwierciłem górny sworzeń, plus dotoczyłem nową śrubę.
Dzięki temu mogę otwierać przepustnicę na maks.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

młody94_105l pisze:Dzięki temu mogę otwierać przepustnicę na maks.
to mała 14 mm tulejka blokowała Ci przepustnicę? :>
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Gieroy pisze: to mała 14 mm tulejka blokowała Ci przepustnicę? :>
Wychylenie przepustnicy blokowała świadomość luzu.
W tak zaawansowanym i typowo sportowym zwieszeniu(gwintowanym), nie może być grama luzu.
Wszelkie niedoskonałości mogą powodować problemy z trakcją i niebezpieczeństwo jak na filmie poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=OCcg7E3LmYg

:P
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mocne sceny :npowiem :ok3
Musisz jeszcze dopisać, żeby nie próbowali tego zwykli kierowcy amatorzy.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ